Dióhéjban

Egy falusi suttyó kalandozásai Törökországban.

Ilyen idő van nálunk

Frissensült

  • zoltandavid: @boruzscsaba: :D minek az. úgysincsen más ismerőse senkinek itt (2011.03.30. 21:02) Töredékek
  • zoltandavid: @boruzscsaba: Sziasztok! Örülök, hogy tetszik, próbálok úgy írni, hogy ne legyen túl hosszú, meg ... (2011.03.14. 18:52) Itt a tél
  • Tündi a 302-ből: Hali! Akartam már írni neked, hogy nagyon tetszik a blogod és nagyon jól írsz! Néha írhatnál többe... (2011.03.07. 22:19) Akbük
  • boruzscsaba: Szia Zoli! Úgy látjuk minden rendben és jól érzed magad az esőt leszámítva. Jó a blogod, majd köve... (2011.02.24. 17:33) Végre otthon
  • öcsi21: Szia Zoli! Te vagy az első akinek beléptem a blogjába. Így még nemigen van gyakorlatom. A beszámol... (2011.02.18. 09:44) Isztambul I.

Címkék

akbük (1) akyaka (5) ankara (3) antalya (1) buli (3) cinar (1) efes (4) eső (2) fénykép (1) földrengés (1) hájp (1) hétvége (4) (1) hosszú (1) host (4) ısparta (1) isztambul (3) izmir (2) jandarma (1) kaja (1) kappadókia (2) kávé (1) konya (1) köycegiz (1) marmaris (2) mugla (6) müzekard (3) nagyutazás (2) olimpos (1) posztmodern (2) rendőrség (2) repülés (3) tenger (6) vízesés (1) Címkefelhő

Végre otthon

2011.02.19. 13:43 zoltandavid

Pont időben voltunk ahhoz, hogy simán elérjük a repülőtérre tartó buszt, és mivel biztosak voltunk abban, hogy a visszaút időben ugyanannyit fog kitenni, mint az odaút, nyugodtan szálltunk fel a buszra, nem is sejtve, hogy rövid időn belül imához kell folyamodnunk.

Estére bedugult a város, így hiába indultunk el fél négy körül az óvárosból, és értük el a buszt ráérősen kényelmesen négy körül, az első pár kilométer fél óra alatti ledöcögése aggodalomra adott okot. Az odaút 1 óra volt, a visszaút a duplája, végül rohanni kellett, de elértük. Becsekkoltunk, felszálltunk, odaértünk.

 

Bodrumban a kijáratnál egy pasi állt kezében egy táblával, ami azt jelezte, hogy minket vár. Odamentünk hozzá, bemutatkoztunk, bepakoltunk a kocsiba a litvánok, meg a tunéziai srác mellé, majd elindultunk Muğlába, mert a többiek még nem találtak ekkor szállást, és vendégházakban helyezte el őket az iskola.

A többiek kipakolása után a végső állomás, Akyaka felé vettük az irányt, ahol már alakult aküçük Macaristan formáció. Akkor már rengeteg ideje voltam fent pihenés nélkül pár perces megszakításokkal, de a holtponton már túl voltam, úgyhogy nem is éreztem álmosságot, egyáltalán semmit nem éreztem, fapofával bámultam ki a transzferbusz ablakán, azt sem tudtam, hol vagyok. Hegyoldalon százzal átrepülni, szerpentinen előzni elsőre talán meredeknek tűnik. Az is volt, és imádtam. A törökök egyébként veszett jól vezetnek. Nekem legalábbis tetszik. Pár kocsiban ültem már, és csak egy ember vezetett úgy, mint egy nyomorék (50-nel egyenes útszakaszon), a többiek keményen, ívelten, sportosan nyomják. Élvezet melléjük beülni.

A sofőr kirakott minket a posta előtt (mondtuk neki, hogy odáig vigyen), ott álltunk 5 kutya között, nagy rakás cuccal, a rendszerem kicsit megfagyott, de fél perc után kapcsolt, hogy meg kellene csörgetni Renit, hogy kijöjjön elénk. Ahogy kerestem a számot a telefonkönyvben, az úton két női hang közeledett felénk harsányan kacagva. Ők voltak Reniék. Még gyalogoltunk nagyjából húsz métert, és már bent is voltam a szobámban, egy nagy utazás végén, és másfél nap nem-alvás után lefekvéshez készülődtem. Vagyis akkor még ezt hittem.

Reni mondta, hogy menjünk el az Anchorbe, hadd mutassa meg nekem azt a helyet, mert az a legjobb bár itt Akyakában, meg kóstoljam meg a török sört, az Efest. Igazából rám is fért a dolog egy ilyen út után, úgyhogy gondolkodás nélkül igent is mondtam. Az Anchor tulaja pont úgy néz ki, mint Slash a Guns 'n Rosesból, de a többiek szerint Demjén Rózsi, meg előző félévben is Rózsinak hívták őt a magyarok. Laza csávó, jó arc. Minden belépő vendéget külön üdvözöl, gyorsan kiszolgál, ezek jó pontok. Megittam hát az első Efest - nagyon ízlett. Kellemesen lágy az íze, a szénsavtartalma talán kisebb az otthoni söröknél, nem gyöngyözik annyira. Bár nem értek hozzá, csak tippelem. Kellemes sör. Talán nagy biznisz lenne behozni ezt hazánkba - pont akkora, mint a túró rudit ide.

Hamar elrepült az idő ott, és csak háromkor léptünk le (rajtunk kívül akkor már senki nem volt a bárban), és csak másnap érzékeltem egy különös dolgot a nyitvatartással kapcsolatban. Szóval sétáltam arrafelé este, valami kajáldából mentem hazafelé fél tizenegy körül, és láttam, hogy Slash pont bezár. Reni elmondta, hogy a török szórakozóhelyek addig vannak nyitva, amíg van vendég, és még véletlenül sem mondja senki a bent ülőknek X órakor, hogy záróra, mindenki mehet haza. Még egy piros pont a török kultúrának.

Beléptem a jéghideg szobámba, majd rögtön elaludtam. Reggel meg arra keltem, hogy a lábujjaim lefagynak. Aludtam 5 órát.

1 komment

Címkék: isztambul efes mugla akyaka

A bejegyzés trackback címe:

https://torokszultan.blog.hu/api/trackback/id/tr362672568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boruzscsaba 2011.02.24. 17:33:31

Szia Zoli!
Úgy látjuk minden rendben és jól érzed magad az esőt leszámítva. Jó a blogod, majd követjük! Vigyázz magadra!!!
Üdv: Edit és Csaba
süti beállítások módosítása